середа, 20 червня 2018 р.

Незабутня подорож

                          Незабутня подорож

    Канікули - найкраща пора для школярів. Це - час для відпочинку, для незабутніх пригод, для нових знайомств і цікавих подорожей. Так цього літа група учнів Межирічанського НВК "ЗШ І-ІІ ст.-дит. садок" здійснила поїздку до Карпат. Адже що може бути цікавіщого, як похід у гори. Походити гірськими стежками Олекси Довбуша, забратись в найдрібніщу ущелину, вибратись на вершечок гори чи заховатись у гірську печеру.




       І навіть, якщо погода зіпсувалась, то це не причина, щоб зіпсувався настрій.


      Кінцевою зупинкою цієї подорожі було місто Славсько. 





Так! Це була незабутня подорож! Чекаємо наступного літа!..

четвер, 10 травня 2018 р.

Крутіше, ніж японська сакура

Крутіше, ніж японська сакура

      Що може бути красивіше і привабливіше, ніж японська сакура? Звичайно, це - українські яблуні. Вони неперевершено  красиві,  Для нас, українців, гарніше за всі сакури світу цвітуть наші вишні, яблуні, груші. Вони милують око своїм цвітом і тішать п'янким ароматом, коли так рясно зацвітають весною... Вони ще також надзвичайно красиві влітку та восени, коли дозрівають яблучка і наливаються на сонці гарячими барвами.
     "Дослідження" в українському саду проводили учні 8 класу Межирічанського НВК. Дивіться фотозвіт:









понеділок, 5 лютого 2018 р.

Нарешті прийшла зима

     Пройшло два місяці зими, а справжнього снігу ми ще й не бачили, можна так сказати. Та от сюрприз! За вихідні насипало стільки снігу, що аж серце радіє. В цей день учні 8 класу з нетерпінням чекали закінчення уроків. "Хоч би не розтанув! - така думка надошкуляла всім. Але дочекалися...

    Ліс зустрів нас лапатими соснами, густо вкритими снігом. Це неперевершена краса! Чи є ще де-небуть у світі таке диво?..  








четвер, 4 січня 2018 р.

Здрастуй, Києве - наша столице!


      Під час зимових канікул ми відвідали місто Київ - столицю України. І хоч деякі учні були в Києві не вперше, але на всіх  ця подорож справила незабутнє враження.





Вам подобаються наші фото?..

вівторок, 18 жовтня 2016 р.

5 клас

     













Конспект уроку з математики в 5 класі   

           Тема  уроку:      Порівняння  десяткових  дробів
Мета  уроку:      Закріпити  знання  учнів  з  теми  «Порівняння  десяткових         дробів»,   вдосконалювати  навички  розв’язування  вправ  з  даної     теми;
                     розвивати  логічне    і   творче   мислення  учнів,  а  також  розвивати  інтерес  до  вивчення  математики;
                     виховувати  любов  до    свого  села,  повагу  до   його   історичного  минулого .
Тип  уроку:        Урок   формування  вмінь  і  навичок.
Обладнання:      Кольорова  крейда  (червона),   картки  для  математичного   лото,  плакат  до   задачі.

                                   Хід  уроку  
І.  Організація  класу.
II.  Актуалізація  опорних  знань.
       Гра  «Знайди  помилку»  (завдання  на дошці).
1)  2,12  > 0,369                    2) 42,5  <  42,500     
3)  5,3 < 5,24                         4) 12,7  < 12,72
5)  3,15 = 31,5                       6)  6,788  <  6,8
7) 13,824 = 13,842                 8)  0,364  = 3 ,64
                
ІІI.  Перевірка  домашнього  завдання.
Фронтальна  перевірка  д /з (  № №  796,  798800 ).
  Математичний  диктант.
І варіант                                             ІІ варіант
     1. Порівняй  числа:
         2,3         і      2,13                          6,5 9       і      6,7
         0,7         і      0,700                        2.80 0     і      2,8
         5,122     і      5,22                        3,448      і      3,6
         7,21       і      6,89                        6, 32       і     5,94


2. Розмісти  у  порядку  спадання  числа:
       4,17;    5,2 ;    4,8 ;   4,82;    4;   5,0227 .             5,8;    5,124;    5,08;    6,4;    6,155;     6.

             Відповіді   до  математичного  диктанту:
І варіант                                             ІІ варіант
     1. Порівняй  числа:
  2,3         >      2,13                                 6,5 9     <     6,7
0,7         =    0,70 0                                  2.80 0         2,8
5,122     <      5,2                                     3,448     <      3,6
7,21       >     6,89                                     6, 32       >   5,94
2. Розмісти  у  порядку  спадання   числа:
   5,2;   5,0227;    4,82;    4,8;   4,17;   4                
   6,4;    6,155;    6;    5,8;    5,124;   5,08

Один  учень  читає  відповіді,  а   решта    обмінюються   зошитами  і  перевіряють  диктант.
         Максимальний  бал  за  диктант  -   6.

ІV.  Оголошення  теми  і  завдань  уроку.
Сьогодні  на  уроці  ми  продовжимо  вивчати  тему:   « Порівняння  десяткових  дробів»,  розв’язувати  задачі  і  вправи  на  порівняння  дробів.  А  також  сьогодні  ми  пригадаємо  деякі  події  з  історії  нашого  села,  так  як  наша  школа  і, зокрема,  наш  клас  працює  над  проектом  «Історичне  краєзнавство».
(Тема  уроку  записана  на  дошці)
    V. Розвязування  задач  і  вправ.
а)    Робота  з  підручником.
№ 801
Між  якими  сусідніми  натуральними  числами  знаходиться  дріб:
1)  6,99;                                          2)  1,529;
6  <  6,99 < 7;                                     1  <  1,529 <  2.

№803
Які  цифри  можна  підставити  замість  *,  щоб  утворилась  правильна  нерівність?
1)  6,38 < 6,3*;       2) 8,1  > 8,*9;        3)  0,0*3>0,064   
      6,38 <  6,39 .        8,1  > 8,09.              0,074 > 0,064;
                                                                                     0,084 >0,064;
                                                                                     0,094 > 0,064.
№809.
Виразіть  величини  в однакових  одиницях  вимірювання  і порівняйте  їх:
1)  1,36 кг  і  589,6 г;             4)  92,6см   і  9,24  дм;
     1,36 кг  >  0,5896к г;              9,26см   >  9,24  дм;
  2)  2396,4г   і  2,278кг;        5)  31,6  кг  і  0,432 ц;                           2,3964кг   >  2,278кг;             0,316  кг  0,432 ц;
3)   28,4 мм і  2,84 см;           6)  85,2 ц  і  8,09  т;
      2,84 мм = 2,84 см;                 8,52 ц  >  8,09  т.

б)  Робота  в  парах.
         « Математичне  лото»
1.Розмістити  в  порядку  зростання числа:
6, 06;     6,16;    6,0066;     66,0;    6,6;     0,6666.
Відповідь:    0,6666;    6,0066;    6,06;     6,16;     6,6;     66,0.
Ключове    слово :    Пархач. 
2. Розмістити  в  порядку  зростання числа:
3,03;      3,0033;     0,33;    3,3;    0,0333;       33,03.
Відповідь:  0,0333;      0,33;    3, 0033;      3, 03;     3,3;     33,0.  
Ключове    слово :   Войтюк.
3. Розмістити  в  порядку  зростання  числа:
12,2;        12,0022;     2,2;    2,0022;      22,1;       2,22;    12,02.
Відповідь:     2,0022;    2,2;       2,22;   12,0022;     12,02;      12,2;     22,1.
Ключове    слово :    Чернига .
Діти,  про  говорять  вам  ці  ключові  слова?

Повідомлення  учнів   з   історії   с.Межиріччя:

     Пархач     -  Так  споконвіку  протягом  багатьох  століть  називалось  наше  село.  Існують  різні  твердження  відносно  цієї  назви.  А  засноване  село  було  ще  в  VI-VIIIстолітті.  Тодішні  мешканці  села  обробляли  землю, займались  скотарством  та  рибальством  і  сплавом   лісу.

     Чернига.        Отець  Марян  Чернига    -   греко-католицький  священик,  який  з  1959  року  обслуговував  с. Межиріччя.  В  цей  час  греко-католицька  церква  була  заборонена  в  державі,  тому  отець  Марян -  це  справжній  герой,  який  став  на  захист  Божого  слова  і  інтересів  сільських  прихожан.

    Войтюк.   Семен  Войтюк  був  директором   школи  і  диригентом  церковного  хору  в  30-х  роках  минулого  століття.

          
А  зараз  ми  розвяжемо  задачу,  яку  перед  нами   поставив  голова  Межирічанської   сільської  ради  народних  депутатів:
             В            2009  році    сільська  рада  виділила  на  газифікацію  села:
  в  липні         -     3,223 тис.  грн.
в  серпні          –  15,543  тис.  грн.
в   вересні        -    7,493  тис.  грн.
в  жовтні          -  33,091  тис.  грн.
в  листопаді     –  23,703тис.  грн.
в  грудні           -           0  тис.  грн.
  В  якому  місяці  ця  сума  була  найбільшою?
  Розмістити  числа  в порядку  зростання 
(грудень,  липень,  вересень, серпень,  листопад,  жовтень)
    
  Задачі   від  Мудрої  Сови:    
               № 815
У  пачці  було  1000  конвертів. Скільки  часу  потрібно  листоноші ,  щоб  відкласти  850  конвертів,  якщо  за  1  хв  він  відраховує  100  конвертів?
Відповідь:  півтори  хвилини.
Діти  читають  задачу  і  усно  пояснюють  її   розвязання.

Задача  №  2:  Який  знак  треба  поставити  між  числами  6 і 7,  щоб  утворене  число  було  більше  за  6,  але  менше  за  7 ?
Відповідь:   Риску  дробу,  або  кому,  тому  що   6 <  6/7  < 7      i   6 < 6,7 <7


     Задача  від  Незнайка :
                    
               Розклад    роботи  на  добу
 1 / 6  частина  доби  -           читання книг
 3 / 8   частини  доби - здійснення добрих  справ
  1  / 12      доби          -       прийом  їжі
   1  /  8      доби         -     заняття  спортом
         8      годин         -            сон

   
 -Діти,  чи  подобається  вам  цей  план?
 -Як  ви  гадаєте,  чи  виконає  його  Незнайко?
Усно  розвязуємо  задачу   (які  записи  необхідні  -  записую  на  дошці)

      1 / 6  частина  доби                    -           24:4=4
      3 / 8  частина  доби                   -           24:8х3=9
      1  / 12      доби                           -           24:12=2
      1  /  8        доби                          -                     3
      8   годин                                                            8
                                             Всього:                                 26  годин            
     Висновок:  Незнайко  не  зможе  виконати  свій  план,  тому  що  доба  має                                                           24  години.

             А  зараз,   діти,  я  вам  розкажу  казочку  про  принцесу  Кому,  яка  жила  в   казковій   Країні    Слів  і  Речень. 


Казка про  Принцесу  Кому.
    Було  це  дуже  давно… В  одній  казковій  країні  жила  собі красуня-принцеса,  яку  називали  Комою.  Маму  принцеси  звали  -  Королева  Мова, а  тата - Король  Правопис. Тато - король  дуже  любив,  щоб  всюди  був  порядок, тому  у  принцеси  було  багато  роботи. Вона  повинна  була  слідкувати  за  місцем   слів  у  реченні  і  часто  ставала  між  ними,  щоб  не  виникало  непорозумінь. Але  принцесі  Комі  набридло  виконувати  кожен  день  одну  і  ту  ж  роботу,  тому  вона  втекла  з  дому. По  дорозі  вона  зустріла  Принца  на  коні,  який  жив  у  сусідній країні. Принца  цього  звали - Чисельник,  а  його  коня …
Продовжте,  будь  ласка,  казочку.

Метод  « Мікрофон».
Діти  по  черзі  продовжують казочку.
Діти,  як  ви  думаєте,  чи  можуть в  країні  Математики  обійтись  без  коми?
А чи можуть  в країні  Слів  і  Речень  обійтись без  коми?
Чи  вернулась  наша  Принцеса  Кома  додому  до  своїх  батьків?
А  чи  знаєте  ви,  хто  перший  запропонував  використовувати  кому  для   запису  десяткових  дробів?
(Кому  запропонував  ставити  німецький  астроном  Йоган  Кеплер  у  ХVII столітті).
VІ. Підсумок  уроку. 
- Яку  тему  ми  вивчали  сьогодні  на  уроці ?
- Як  порівняти  два  десяткові  дроби,  в  яких  різна  ціла  частина?
- Як  порівняти  два  десяткові  дроби,  в  яких   ціла  частина  однакова?
- Чим  сподобався  вам  урок?
-  Що  нового  з  історії  села  ви  довідались?
VIІ. Завдання  додому.
Повт. п.28,  розв.  №№ 802, 804,  810;  Скласти   і  записати  казку  про  Кому.