Робота з обдарованими учнями

             Колись давно одна моя колега по роботі сказала: "Яке це щастя мати обдарованих учнів!.." Так. Це справді щастя. І хоч я розумію, що кожна дитина є обдарована: одна дуже гарно співає, інша - декламує, третя чудово танцює, четверта - неперевершено грає у футбол і т.д. Але я, як вчитель математики, фізики і інформатики , дуже люблю працювати з тими учнями, які мають здібності до вивчення точних предметів. Ці учні виділяються з-поміж інших особливо розвинутим логічним мисленням, що дає змогу при спеціальній підготовці добиватись високих результатів у розв'язуванні нестандартних логічних задач. Звичайно, такі діти мають бути допитливі і старанні, тому що без бажання і без щоденної наполегливої праці позитивного результату не буде.

     У моїй педагогічній діяльності було багато обдарованих учнів. Хтось із них вже давно закінчив школу і, дякуючи своїй наполегливості  закінчив вуз, має хорошу престижну роботу. Хтось ще вчиться в вищому навчальному закладі і сподіваюсь, що досягне хороших результатів завдяки своїм здібностям і наполегливій праці. Багато таких обдарованих дітей і сьогодні  вчиться в школі. Це Пелех Яринка (6 клас), Канюк Іринка (6 клас), Огородник Саша (6 клас), Вовк Діана (6 клас), Бурбан Юра (7 клас), Громада Олег ( 7 клас), Бурим Катя (7 клас), Чоп Микола (7 клас), Пелех Оля (9 клас), Старченко Катя (9 клас), Барчишин Богдан (9клас), Носуліч Ігор (9 клас), Веретельник Іван (9 клас) та інші. Це учні, які є учасниками шкільних та районних математичних олімпіад, конкурсів "Кенгуру", активні учасники шкільних інтелектуальних конкурсів, турнірів тощо. Я стараюсь використовувати різноманітні форми роботи з обдарованими дітьми і на уроках, і в позаурочний час, щоб максимально розвинути їх здібності. На жаль, результат не завжди є максимально високий. Часом дітям не вистачає наполегливості, старанності. Іноді їм не вистачає часу, адже шкільна програма включає в себе вивчення багатьох предметів, а доба має лише 24 години. А іноді учні "тішать" мене хорошими результатами в районних конкурсах, що, звичайно, дуже приємно і є найвищою оцінкою педагогічної дільності кожного вчителя. Так в 2014 - 2015 н.р. Пелех Оля, учениця 7 класу, зайняла І місце в районній олімпіаді з математики і стала учасницею обласної олімпіади. А в 2017-2018 н.р. Жук Аліна, учениця 9 класу, зайняла ІІІ місце в районній олімпіаді з математики. Молодці, дівчата!




Завдання для І туру олімпіади з математики


         5 клас

1.У підвалі стоїть 7 повних бочок, 7 бочок, наповнених наполовину і 7 порожніх бочок. Як розподілити ці бочки між трьома вантажівками, щоб на кожній з них було 7 бочок і на всіх автомашинах був однаковий вантаж?

 2. Під час ранкової зарядки учні вишикувалися в шеренгу по одному з інтервалом 1 м. довжина шеренги 30м. Скільки учнів було на зарядці? 

3. Із 9 монет одна фальшива(легша).  Як виявити фальшиву монету двома зважуваннями на терезах з шальками без гир?

 4.Гусениця кожен день піднімається по стовпі на 3метри вгору, а за ніч – опускається на 2 м.   Через скільки днів вона дістанеться вершини  стовпа, якщо його висота – 12метрів.


                  6 клас

 1. Поїзд проходить міст довжиною 450м за 45 с, а мимо стовпа – за 15 с. Визначте довжину стовпа і його швидкість.

 2. Василько відвідує заняття в басейні через день, Назар – один раз на 3 дні, а Рома – один раз на 5 днів. Відомо, що у вівторок вони зустрілися разом в басейні. Через скільки днів  відбудеться їх друга така зустріч. Який день тижня це буде?

 3. Скільки неділь у році?

 4. М’ячик кидають на землю з висоти 16 м, і він кожного разу підскакує на половину тієї висоти, з якої падає. Який шлях пролетить м’ячик до третього удару об землю? На яку висоту підніметься м’ячик після третього удару?

 5. Сашко, Борис і Вася збирали гриби. Борис знайшов грибів на 20% більше, ніж Сашко, але на 20% менше, ніж Вася. На скільки відсотків більше грибів знайшов Вася, ніж Сашко?

             7 клас

 1. Миколка має 20 монет вартістю 1 та 2 копійки. Підрахувавши свій «капітал», Миколка повідомив, що має 47 копійок. Довести, що він   помилився.

 2. Годинник відстає кожного дня на 6 хв. Через скільки днів він буде знову показувати правильний час?

 3. Чи ділиться  число   49100 - 1450   на 2?

 4. Катер проплив з одного міста в інше за течією річки за 5 год, а повернувся назад за 7 год. За який час пропливе цю саму відстань по ріці пліт?

 5. На прямій розставлено п’ять точок A, B, C, D, E у зазначеному порядку. Відомо, що AB = 15 см, CE = 97 см, AC = BD. Знайти DE. (6 б.)
               8 клас 1.     При яких натуральних а дріб  є цілим числом?
 2.Розвязати рівняння: ||х|-6|=24.

 3. Сашко, Борис і Вася збирали гриби. Борис знайшов грибів на 20% більше, ніж Сашко, але на 20% менше, ніж Вася. На скільки відсотків більше грибів знайшов Вася, ніж Сашко?
  4. Петрик з’їв  всіх яблук і ще 2 яблука, Миколка з’їв  всіх яблук і ще 1 яблуко, а Вітя – половину тих яблук, що залишилися після Петрика і Миколки. Після цього залишилось  від початкової кількості яблук. Скільки яблук було спочатку? (6 б.)

 5. Дано рівнобедрений трикутник АВС (СА = СВ). Точку D взято на стороні А так, що АD = АС і DВ = DС. (6 б.)

С

 


9 клас

 1. Розв’язати рівняння:  2009х2 – 2008х – 1=0.
 2. Довести, що при будь-якому натуральному п сума п3 + 5п  ділиться націло на 6.
 3. Периметр прямокутника дорівнює 18 см. Якщо його довжину зменшити на 20%, а ширину збільшити на 25%, то периметр не зміниться. Знайти площу прямокутника.
 4. Розмістити 10 точок на п’яти прямих так, щоб на кожній з них було по 4 точки.
 5. У трикутнику АВС сторони АВ та ВС рівні, кут В дорівнює 20о. на стороні АВ позначено таку точку  D, що ВD = АС. Знайти кут АСD.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар