вівторок, 18 жовтня 2016 р.

5 клас

     













Конспект уроку з математики в 5 класі   

           Тема  уроку:      Порівняння  десяткових  дробів
Мета  уроку:      Закріпити  знання  учнів  з  теми  «Порівняння  десяткових         дробів»,   вдосконалювати  навички  розв’язування  вправ  з  даної     теми;
                     розвивати  логічне    і   творче   мислення  учнів,  а  також  розвивати  інтерес  до  вивчення  математики;
                     виховувати  любов  до    свого  села,  повагу  до   його   історичного  минулого .
Тип  уроку:        Урок   формування  вмінь  і  навичок.
Обладнання:      Кольорова  крейда  (червона),   картки  для  математичного   лото,  плакат  до   задачі.

                                   Хід  уроку  
І.  Організація  класу.
II.  Актуалізація  опорних  знань.
       Гра  «Знайди  помилку»  (завдання  на дошці).
1)  2,12  > 0,369                    2) 42,5  <  42,500     
3)  5,3 < 5,24                         4) 12,7  < 12,72
5)  3,15 = 31,5                       6)  6,788  <  6,8
7) 13,824 = 13,842                 8)  0,364  = 3 ,64
                
ІІI.  Перевірка  домашнього  завдання.
Фронтальна  перевірка  д /з (  № №  796,  798800 ).
  Математичний  диктант.
І варіант                                             ІІ варіант
     1. Порівняй  числа:
         2,3         і      2,13                          6,5 9       і      6,7
         0,7         і      0,700                        2.80 0     і      2,8
         5,122     і      5,22                        3,448      і      3,6
         7,21       і      6,89                        6, 32       і     5,94


2. Розмісти  у  порядку  спадання  числа:
       4,17;    5,2 ;    4,8 ;   4,82;    4;   5,0227 .             5,8;    5,124;    5,08;    6,4;    6,155;     6.

             Відповіді   до  математичного  диктанту:
І варіант                                             ІІ варіант
     1. Порівняй  числа:
  2,3         >      2,13                                 6,5 9     <     6,7
0,7         =    0,70 0                                  2.80 0         2,8
5,122     <      5,2                                     3,448     <      3,6
7,21       >     6,89                                     6, 32       >   5,94
2. Розмісти  у  порядку  спадання   числа:
   5,2;   5,0227;    4,82;    4,8;   4,17;   4                
   6,4;    6,155;    6;    5,8;    5,124;   5,08

Один  учень  читає  відповіді,  а   решта    обмінюються   зошитами  і  перевіряють  диктант.
         Максимальний  бал  за  диктант  -   6.

ІV.  Оголошення  теми  і  завдань  уроку.
Сьогодні  на  уроці  ми  продовжимо  вивчати  тему:   « Порівняння  десяткових  дробів»,  розв’язувати  задачі  і  вправи  на  порівняння  дробів.  А  також  сьогодні  ми  пригадаємо  деякі  події  з  історії  нашого  села,  так  як  наша  школа  і, зокрема,  наш  клас  працює  над  проектом  «Історичне  краєзнавство».
(Тема  уроку  записана  на  дошці)
    V. Розвязування  задач  і  вправ.
а)    Робота  з  підручником.
№ 801
Між  якими  сусідніми  натуральними  числами  знаходиться  дріб:
1)  6,99;                                          2)  1,529;
6  <  6,99 < 7;                                     1  <  1,529 <  2.

№803
Які  цифри  можна  підставити  замість  *,  щоб  утворилась  правильна  нерівність?
1)  6,38 < 6,3*;       2) 8,1  > 8,*9;        3)  0,0*3>0,064   
      6,38 <  6,39 .        8,1  > 8,09.              0,074 > 0,064;
                                                                                     0,084 >0,064;
                                                                                     0,094 > 0,064.
№809.
Виразіть  величини  в однакових  одиницях  вимірювання  і порівняйте  їх:
1)  1,36 кг  і  589,6 г;             4)  92,6см   і  9,24  дм;
     1,36 кг  >  0,5896к г;              9,26см   >  9,24  дм;
  2)  2396,4г   і  2,278кг;        5)  31,6  кг  і  0,432 ц;                           2,3964кг   >  2,278кг;             0,316  кг  0,432 ц;
3)   28,4 мм і  2,84 см;           6)  85,2 ц  і  8,09  т;
      2,84 мм = 2,84 см;                 8,52 ц  >  8,09  т.

б)  Робота  в  парах.
         « Математичне  лото»
1.Розмістити  в  порядку  зростання числа:
6, 06;     6,16;    6,0066;     66,0;    6,6;     0,6666.
Відповідь:    0,6666;    6,0066;    6,06;     6,16;     6,6;     66,0.
Ключове    слово :    Пархач. 
2. Розмістити  в  порядку  зростання числа:
3,03;      3,0033;     0,33;    3,3;    0,0333;       33,03.
Відповідь:  0,0333;      0,33;    3, 0033;      3, 03;     3,3;     33,0.  
Ключове    слово :   Войтюк.
3. Розмістити  в  порядку  зростання  числа:
12,2;        12,0022;     2,2;    2,0022;      22,1;       2,22;    12,02.
Відповідь:     2,0022;    2,2;       2,22;   12,0022;     12,02;      12,2;     22,1.
Ключове    слово :    Чернига .
Діти,  про  говорять  вам  ці  ключові  слова?

Повідомлення  учнів   з   історії   с.Межиріччя:

     Пархач     -  Так  споконвіку  протягом  багатьох  століть  називалось  наше  село.  Існують  різні  твердження  відносно  цієї  назви.  А  засноване  село  було  ще  в  VI-VIIIстолітті.  Тодішні  мешканці  села  обробляли  землю, займались  скотарством  та  рибальством  і  сплавом   лісу.

     Чернига.        Отець  Марян  Чернига    -   греко-католицький  священик,  який  з  1959  року  обслуговував  с. Межиріччя.  В  цей  час  греко-католицька  церква  була  заборонена  в  державі,  тому  отець  Марян -  це  справжній  герой,  який  став  на  захист  Божого  слова  і  інтересів  сільських  прихожан.

    Войтюк.   Семен  Войтюк  був  директором   школи  і  диригентом  церковного  хору  в  30-х  роках  минулого  століття.

          
А  зараз  ми  розвяжемо  задачу,  яку  перед  нами   поставив  голова  Межирічанської   сільської  ради  народних  депутатів:
             В            2009  році    сільська  рада  виділила  на  газифікацію  села:
  в  липні         -     3,223 тис.  грн.
в  серпні          –  15,543  тис.  грн.
в   вересні        -    7,493  тис.  грн.
в  жовтні          -  33,091  тис.  грн.
в  листопаді     –  23,703тис.  грн.
в  грудні           -           0  тис.  грн.
  В  якому  місяці  ця  сума  була  найбільшою?
  Розмістити  числа  в порядку  зростання 
(грудень,  липень,  вересень, серпень,  листопад,  жовтень)
    
  Задачі   від  Мудрої  Сови:    
               № 815
У  пачці  було  1000  конвертів. Скільки  часу  потрібно  листоноші ,  щоб  відкласти  850  конвертів,  якщо  за  1  хв  він  відраховує  100  конвертів?
Відповідь:  півтори  хвилини.
Діти  читають  задачу  і  усно  пояснюють  її   розвязання.

Задача  №  2:  Який  знак  треба  поставити  між  числами  6 і 7,  щоб  утворене  число  було  більше  за  6,  але  менше  за  7 ?
Відповідь:   Риску  дробу,  або  кому,  тому  що   6 <  6/7  < 7      i   6 < 6,7 <7


     Задача  від  Незнайка :
                    
               Розклад    роботи  на  добу
 1 / 6  частина  доби  -           читання книг
 3 / 8   частини  доби - здійснення добрих  справ
  1  / 12      доби          -       прийом  їжі
   1  /  8      доби         -     заняття  спортом
         8      годин         -            сон

   
 -Діти,  чи  подобається  вам  цей  план?
 -Як  ви  гадаєте,  чи  виконає  його  Незнайко?
Усно  розвязуємо  задачу   (які  записи  необхідні  -  записую  на  дошці)

      1 / 6  частина  доби                    -           24:4=4
      3 / 8  частина  доби                   -           24:8х3=9
      1  / 12      доби                           -           24:12=2
      1  /  8        доби                          -                     3
      8   годин                                                            8
                                             Всього:                                 26  годин            
     Висновок:  Незнайко  не  зможе  виконати  свій  план,  тому  що  доба  має                                                           24  години.

             А  зараз,   діти,  я  вам  розкажу  казочку  про  принцесу  Кому,  яка  жила  в   казковій   Країні    Слів  і  Речень. 


Казка про  Принцесу  Кому.
    Було  це  дуже  давно… В  одній  казковій  країні  жила  собі красуня-принцеса,  яку  називали  Комою.  Маму  принцеси  звали  -  Королева  Мова, а  тата - Король  Правопис. Тато - король  дуже  любив,  щоб  всюди  був  порядок, тому  у  принцеси  було  багато  роботи. Вона  повинна  була  слідкувати  за  місцем   слів  у  реченні  і  часто  ставала  між  ними,  щоб  не  виникало  непорозумінь. Але  принцесі  Комі  набридло  виконувати  кожен  день  одну  і  ту  ж  роботу,  тому  вона  втекла  з  дому. По  дорозі  вона  зустріла  Принца  на  коні,  який  жив  у  сусідній країні. Принца  цього  звали - Чисельник,  а  його  коня …
Продовжте,  будь  ласка,  казочку.

Метод  « Мікрофон».
Діти  по  черзі  продовжують казочку.
Діти,  як  ви  думаєте,  чи  можуть в  країні  Математики  обійтись  без  коми?
А чи можуть  в країні  Слів  і  Речень  обійтись без  коми?
Чи  вернулась  наша  Принцеса  Кома  додому  до  своїх  батьків?
А  чи  знаєте  ви,  хто  перший  запропонував  використовувати  кому  для   запису  десяткових  дробів?
(Кому  запропонував  ставити  німецький  астроном  Йоган  Кеплер  у  ХVII столітті).
VІ. Підсумок  уроку. 
- Яку  тему  ми  вивчали  сьогодні  на  уроці ?
- Як  порівняти  два  десяткові  дроби,  в  яких  різна  ціла  частина?
- Як  порівняти  два  десяткові  дроби,  в  яких   ціла  частина  однакова?
- Чим  сподобався  вам  урок?
-  Що  нового  з  історії  села  ви  довідались?
VIІ. Завдання  додому.
Повт. п.28,  розв.  №№ 802, 804,  810;  Скласти   і  записати  казку  про  Кому.

Немає коментарів:

Дописати коментар