Позакласна робота















Позакласна робота з фізики. Тиждень фізики в школі
    Робота вчителя – це  важка і кропітка праця, яка вимагає від вчителя високої майстерності, постійного  творчого пошуку, наполегливої праці по вдосконаленню своїх педагогічних навичок. Чи цікаво дітям на уроці? Чи люблять вони вчитися? На ці запитання не можна відповісти напевне. Іноді діти ідуть на урок із задоволенням, іноді без нього. Як зацікавити дітей? Як привернути їх увагу до свого предмету? Звичайно, за допомогою того, що їм буде  найцікавіше, того, що вони будуть робити із задоволенням. Як донести матеріал до їх свідомості яскраво і красиво, щоб запам'яталось надовго чи назавжди? «Зацікавити розум дитини — ось що є одним з основних положень нашої доктрини, і ми нічим не нехтуємо, щоб прищепити учневі смак, ми сказали б, навіть пристрасть до навчання», — писав видатний український математик     М. В. Остроградський.    
   Одним із засобів зацікавлення учнів предметом є добре продумана позакласна робота. Позакласні заняття з фізики дають можливість розширити знання учнів, сприяють  глибшому засвоєнню ними програмного матеріалу, ширше пропагують досягнення і значення фізики як науки, прищеплюють учням любов до фізики, сприяють виявленню і розвитку здібностей учнів. На таких заняттях можна організувати проведення різних цікавих фізичних дослідів, розв’язування цікавих задач, що розвивають кмітливість, мислення, вивчати елементи історії фізики, ознайомлювати учнів з життям і діяльністю славетних  вчених-фізиків, особливо вітчизняних.Тут створюються широкі можливості для переконання учнів у тому, що саме через шкільну фізику лежить шлях до широкого ознайомлення з досягненнями сучасної  науки. Ознайомлення з її досягненнями пробуджує в учнів бажання до творчих шукань, до глибокого пізнання і оволодіння  знаннями. Учні пересвідчуються в тому, що розвиток фізики зумовлений самим життям, яке висуває дедалі нові завдання в усіх галузях людської діяльності, спонукає до шукання нових шляхів, нових відкриттів.
  Думаю, що в кожній школі є така традиція – проводити  Тиждень фізики. Діти дуже чекають цього Тижня, сподіваються побачити щось цікаве, надзвичайне. Пропоную такий  план проведення цього свята.  

       План проведення Тижня фізики


                       1-ий  день


Оголошення  про Тиждень  фізики.


Виставка учнівських стінгазет.


Розгадування фізичних кросвордів.


                       2-ий день


«Що? Де? Коли?» – гра для учнів 7 – 9  класів.


                        3-ий день


Фізичний  КВК для учнів  7- 9 класів.


                        4-ий день


«Фізика – наука про природу» (конкурс з розгадування загадок про природу для учнів початкових класів проводять старшокласники)


                       5-ий день


«Я люблю фізику» – інтелектуальна гра-шоу.


Підведення підсумків  вікторини, підсумків Тижня фізики, нагородження найактивніших учасників.


 


ЩО? ДЕ? КОЛИ?
( конкурс для учнів 7- 9 класів )
Сцена оформлена висловами про фізику,  портретами вчених-фізиків, фізичними  формулами тощо. Три  столики для команд, які грають одночасно. Гра починається з того, що ведучий представляє команди і їх учасників,  пояснює правила гри . 
  Запитання до гри:      1. У Варшаві на пядесталі памятника одному відомому вченому написано:  «Він зупинив Сонце і зрушив Землю». Як звати цього вченого?         
       (М. Коперник)

2. Технічний прилад, з яким марно грати в хованки.                                      (Тепловізор)
3.  «Чорна скринька»Спочатку була чиста вода, потім – металевий диск, потім – скло, вкрите спеціальною сполукою. Що це за предмет?                                                    (дзеркало)

4. Що можна побачити, якщо нічого не видно?            (туман)

5. Вона рухається із швидкістю 960 км/год. Що зміниться через 12 годин?( Це швидкість руху Землі навколо своєї осі. Через 12 годин день зміниться на ніч і навпаки )

6. «Чорна скринька»Цей вчений на дозвіллі виготовляв валізи, а найголовніше його відкриття прийшло до нього уві сні. Яке це відкриття і назвіть прізвище вченого. (Періодична таблиця хімічних елементів,  Д.І.Менделеєв)


7. Шведський вчений, завдяки якому ми ходимо «під градусом».  

                    ( Цельсій)

8.    Бліц       1) Що без леза і без зуба розтина міцного дуба?  (Блискавка)   
  2) Всі його люблять, всі його чекають,        А хто подивиться – зразу скривиться .       (Сонце)    
3) Ні в вогні не горить,  ні в воді не тоне.   (Лід)



 9. Гравій – осадова гірська порода, складена уламками гірських порід та мінералів. А що вимірюють  «гравіметром»? 



 10.  «Чорна скринька»Китайці назвали його  «чу-ші», греки – геркулесове каміння, французи – «аймал», індуси – «Тхунбана», єгиптяни –  «кістка», іспанці – «п’єдрамант», німці – «магнесс», англійці – «лоудстоун». Що це?                                                                               (магніт)
11. Прізвище якого відомого фізика згадують англічани, коли п ють пиво. А коли ми згадуємо його прізвище?              (Джоуль)
12.  «Чорна скринька» Простий механізм,  який дає виграш в силі в 2 рази.  Механізми з таким самим принципом дії  застосовуються  в будівництві,  в сільському господарстві. Цим механізмом часто користуються хлопці під час відпочинку. Який предмет знаходиться в скринці?                                                                     (котушка від спінінга)
13. Бліц
1. Горя не знаємо, а гірко плачемо.    (Хмари)
2. Взимку – грію,  навесні – тлію,

 Влітку – вмираю,  восени – оживаю.      (Сніг)
3. Лісом він котився з ревом,
Їв кущі, траву, дерева.
А коли напивсь води – 
стих  і згинув назавжди.  ( Вогонь)   
 14. Скажіть, що буде опускатись, коли вгору підійматись?

                                                                     ( Тиск )

15. «Чорна скринька»          

Винахідник цього «дива»  використав дивовижну властивість вольфраму. Що це за  «диво»?                (Електрична лампочка)



16. Фізик Вільгельм Рентген, хімік Якоб Вант-Гофф, мікробіолог Еміль Берінг, поет Рено Прюд, суспільний діяч Андрі Дюнон, економіст Фредерік Пассі. Що об’єднує цих людей?

                             (Всі вони лауреати Нобелівської премії)

17. «Чорна скринька»  В основу роботи цього побутового приладу покладено  винахід Архімеда. Цим приладом часто користуються господині на кухні при приготуванні їжі. Що це за прилад?                                                          ясорубка)



18. Один баварський комерсант дуже боявся, що люди будуть красти у нього товар, тому біля входу в свій магазин поставив цей прилад . Що це за прилад?                                      (вага)


Фізичний КВК

для учнів 7-8 класів

Сцена прикрашена висловлюваннями про фізику, портретами вчених-фізиків, фізичними  газетами  тощо.

Ведучий представляє учасників команд і журі.

І конкурс – представлення команд.

      Привітання команди "Сила"

Під музику виходять на сцену учасники команди.

Разом:     Всім присутнім тут у залі

                 Шлемо щирі ми вітання.

  В КВК прийшли ми грати,

  Щоб в «Магнітів» вигравати?

                       Не журися, капітане,

                      За нами діло не стане.

                           Вмить «Магнітів»  переможем

                                  На лопатки всіх положим

               Стоп! Давайте по-порядку…

              Треба дати журі взятку.

                                  Дамо їм трохи грошей,

                                   Щоб ставили нам бали хороші.

                                 (Виносить на підносі гроші,)

                        А ще дамо їм темні окуляри,

                        Щоб наших помилок не помічали.

                              (Виносять на підносі окуляри)

                       А також  даруємо  збільшуване скло,

                       Щоб помилки «Магнітів» добре видно було.

                                 (Виносить на підносі)

Звучить пісня  (на мотив рос. Романсу «Очі чорні»):

Біла скатерка на столі лежить,

А за тим столом – там журі сидить.

О журі, журі,  ми Вас любимо.

Подаруйте бал – не забудемо.

  Вас вітала команда «Сила».

Разом:        Сили й енергії нам не позичати,

                    Ми прийшли сюди, щоб вигравати.

 

      Привітання  команди «Магніти».

            Вас вітає команда «Магніти».

                Наше гасло:

Разом:     Ми силою свого магніту

                        Примагнітимо вашу увагу.

  А ви, журі, як будете судити,

  То віддайте нам перевагу.

Звучить пісня (пародія до пісні із кінофільму «Кавказька полонянка»

Якби я був журі,

Я судив би – во!

Всі оцінки собі,

А їм –  нічого. 

Болійте, судді.

Болійте за нас.

Інакше горе,

Пошле Бог на Вас. 

                                     Шановне журі!

              Даруємо вам бубликів вязку.

              Допоможіть нам виграти, будь ласка!

(Виносять бублики)

               А ще даруємо вам баксів пачку,

               Щоб ви купили собі файну тачку.

(Виймає пачку «доларів» і дає журі).


            ІІ конкурс "Бліц"

Яка команда за 1 хв дасть більше правильних відповідей.

Запитання для команд

1.                  Уявна лінія, яку описує тіло (матеріальна точка) під час руху.

(траєкторія)

2.                   Довжина траєкторії –…

(шлях)

3.                      Фізична величина, яка показує, який шлях проходить тіло за одиницю часу.

(швидкість)

4.                      Одиниця вимірювання часу в системі СІ.

(секунда)

5.                      Явище збереження швидкості руху, якщо на тіло не діють інші тіла, або дія інших тіл скомпенсована.

( інерція)

6.                       Фізична величина, яка є мірою інертності тіла.

(маса)

7.                       Одиниця вимірювання маси в системі СІ.

(кілограм)

8.                       Фізична величина, яка є мірою взаємодії тіл і є причиною зміни швидкостей тіл або їх частин.

( сила )

9.                       Одиниця вимірювання сили в системі СІ.

(Ньютон)

10.                   Сила, з якою Земля притягує до себе будь-яке тіло.

(сила тяжіння)

11.                   Сила, яка виникає внаслідок деформації тіла і напрямлена протилежно напряму переміщення частинок тіла під час деформації.

( сила пружності )

12.                   Сила, з якою тіло внаслідок притягання до Землі  діє на горизонтальну опору чи підвіс.

( вага тіла )

13.                   Одиниця вимірювання ваги в системі СІ.

(Ньютон)

14.                    Прилад для вимірювання сили.

( динамометр )

15.                   Сила, яка виникає під час взаємодії між твердими тілами в місцях їх дотику і перешкоджає їх відносному переміщенню.

( тертя )

16.                   Величина, яка визначається відношенням сили тиску до площі поверхні, на яку вона діє.

( тиск)

17.                  Тиск, який створює атмосфера на всі тіла, що в ній перебувають, а також на земну поверхню.

(атмосферний тиск)

18.                   Прилад для вимірювання атмосферного тиску.

(барометр)

19.                  Прилад для вимірювання тиску

(манометр)

20.                   Фізична величина, яка дорівнює добутку сили на переміщення.

(механічна робота)

21.                   Фізична величина, яка визначається відношенням виконаної роботи до затраченого часу.

(потужність)

22.                   Фізична величина, що характеризує здатність тіл виконувати роботу.

(енергія)

23.                  Енергія, яка визначається взаємним положенням тіл, що взаємодіють, або частин того самого тіла.

(потенціальна)

24.                   Енергія, яку має тіло внаслідок власного руху.

(кінетична)

25.                   Відношення корисної роботи до затраченої.

(ККД)

              ІІІ конкурс – «Сила є і розум треба»

Для участі у конкурсі потрібно по два  учасники  від кожної команди. Кожен з  учасників конкурсу отримує  повітряну кульку, а в ній на складеному аркуші паперу написане  завдання, яке потрібно виконати. Учасники повинні надути кульку так, щоб вона луснула, після цього – розвязати поставлене завдання.

           Завдання 1.

Для чого заточують долота, пилки та інші різальні інструменти?

(Для зменшення площі різального інструменту)

           Завдання 2.

Чому приємніше класти голову на подушку, ніж на похилу деревяну дошку?

(Голова на подушку створює менший тиск, ніж на дошку)

  Завдання 3.

Чому важко тримати в руках живу рибу?

(Тіло риби покрите слизом, який зменшує силу тертя, і вона вислизує з рук).

  Завдання 4.

Вершник швидко скаче на коні. Що відбудеться з вершником, якщо кінь спотикнеться?

(Вершник, рухаючись за інерцією, впаде вперед через голову коня).

          IV конкурс – конкурс капітанів.

За допомогою міміки і жестів капітан команди показує фізичні терміни, а інші учасники команди – відгадують, що це за терміни.

1.Швидкість                          1.Час.

2. Маса                                  2.Сила

3.Термометр                         3. Кілограм

4. Інерція                               4. Молекула.

 

              V конкурс – «Естафета».

      Учасники команд стають в колону по одному. За сигналом вчителя перші учасники  біжать до столу, на якому лежить аркуш із завданнями, дають відповідь на  запитання №1 і повертаються назад. Торкнувшись до наступного учасника, передають йому естафету. І так продовжують, поки останній учасник не виконає завдання і стане на своє місце.

Перемагає та команда, котра дасть швидше і більше правильних відповідей.

    Завдання для учасників естафети:

Записати в системі СІ назви одиниць вимірювання

1.      Одиниця вимірювання швидкості     …………            м/с

2.      Одиниця вимірювання  часу     …………                        с

3.      Одиниця вимірювання   маси     …………                     кг

4.      Одиниця вимірювання  сили    …………                        Н

5.      Одиниця вимірювання тиску      …………                     Па

6.      Одиниця вимірювання об’єму     …………                  м3

             VI конкурс – «Необхідні  речі»

Вчитель пропонує якісь зіпсовані речі ( фізичні прилади чи ін.) з кабінету фізики, а учасники команд повинні зробити їм рекламу.

Наприклад, зіпсований вольтметр чи коробочка, в якій раніше зберігався набір важків.

Поки команди готуються – конкурс  уболівальників.

 

          VIІ конкурс – конкурс вболівальників

Завдання для конкурсу вболівальників – відгадати загадки .

1.      У воді не тоне й у вогні не горить. Що це таке? (Лід)

2.      Чого в шафу не сховаєш? (Промінь світла))

3.      Що лежить на землі і його не зафарбувати, не зіскребти, не завалити. (Тінь)

4.      Горя не знаємо, а гірко плачемо. Що це? (Хмари)

5.      Заревів ведмідь на всі гори, на всі моря. Що це таке? (Грім)

6.      Що йде, не рухаючись із місця? (Час)

7.       Коли небо розташоване нижче землі?  ( Коли воно відбивається у воді)

8.      Перед нами – догори ногами,

А перед тобою – догори головою.

(Відбиток у воді з протижного боку берега )

9.      Чорна корова всіх поборола, а білий віл – всіх підвів.

 (День і ніч)

10.  Червоне коромисло через ріку повисло. (Веселка)


            VIІІ конкурс – експериментальний 

Команди мали таке домашнє завдання – підготувати і провести цікавий дослід і пояснити його суть.

Дослід 1. На стіл ставлять порожню склянку. На неї кладуть фанерку (або ДВП), а зверху гирю масою 5 кг, можна 2 кг (з набору гир). Молотком різко вдаряють по гирі. Склянка під нею залишається цілою. Чому?

Дослід 2. Беремо пляшку, варене на круто куряче яйце, очищене від шкаралупи, шматок паперу й сірника. Переконуємося, що яйце, покладене на горлечко пляшки, не провалюється усередину. У пляшку опускаємо палаючий папір і знову кладемо яйце на горлечко. Через якийсь час воно провалюється усередину пляшки. Чому?

Журі постійно слідкують за ходом гри, ставлять оцінки, коментують виступи учнів.

     ІХ конкурс – «Музичний».

Завдання – проспівати відомий фізичний закон, наприклад, закон Архімеда або закон Гука, на мелодію улюбленої пісні, наприклад, «Ой на горі два дубки», чи «Несе Галя воду».

     Х конкурс – «Вірю – не вірю…»

На запитання ведучого учасники відповідають «вірю» або «не вірю».

1.      Щоб молочна каша не підгоріла, господиня на дно каструлі дає ложку масла.

(Не вірю. Щоб молоко не підгоріло, треба добавити трішки води, а щоб молоко не «втекло», краї каструлі змазують маслом.)

2.      Щоб картопля швидше зварилась, можна добавити ложку жиру.

(Вірю)

3.      Щоб сніг швидше розтанув у теплій кімнаті, його треба накрити теплим кожухом або ковдрою.

(Не вірю)

4.      Щоб морозиво не розтануло спекотного літнього дня, його можна помістити  у термос.

(Вірю)

5.      Собака-рятувальник легко пересуває людину, яка тоне, у воді, хоч на березі та сама собака не може зрушити людину з місця.

(Вірю. У воді на людину діє виштовхувальна сила води.)

6.      Щоб врятувати людину, під якою розколовся лід, кладуть драбину або довгу дошку.

(Вірю. Щоб зменшити тиск на поверхню льоду, збільшують площу поверхні.)

7.      Щоб загасити гас чи бензин, що горить, треба залити його водою.

(Не вірю. І гас і бензин будуть спливати у воді і продовжувати горіти.)

8.      Щоб швидше заквасились огірочки, треба поставити їх  у холодильник.

(Не вірю. Треба поставити їх у тепле місце, тому що при теплій температурі дифузія відбувається швидше.)

9.      Щоб швидше «підійшла» сметана, молоко ставлять у холодильник.

(Вірю.)

10.   Якщо в тенісному мячику появилась вмятина, то треба постукати по ньому молотком і він вирівняється.

(Не вірю. Треба нагріти мячик у гарячій воді.)

11.   Якщо банка з консервованою продукцією закрита металічною кришкою так сильно, що не можна відкрити, треба перевернути її доверху дном і легенько постукати по кришці рукою або молотком.

(Не вірю. Треба розігріти кришку, адже при нагріванні метали розширюються і кришка легко відкриється.)

12.   Водій, щоб переїхати калюжу з болотистим дном і не «засісти» в ній, збавляє газ і повільно проїжджає болотисту місцевість.

(Не вірю. Водій повинен сильно розігнати автомобіль і на великій швидкості подолати калюжу.)

Підсумки конкурсу:

Журі підбивають підсумки, нагороджують переможців і всіх учасників конкурсу.

         
       Під час проведення фізичного КВК  












Я  люблю  фізику

        (Інтелектуально-розважальна  гра, в  якій  беруть  участь   2 команди  по  4-5  учасників. Учні можуть бути з одного класу, або представники різних класів. Завдання розраховані на учнів 7 – 9 класів.)

        Дві  групи  підтримки.

        Сцена  прикрашена фізичними  символами,  висловлюваннями вчених про  фізику.

        Кожна  правильна  відповідь  на  запитання   І-V раундів оцінюється  двома балами.

                               І раунд

Пояснити фізичний зміст прислів’їв, приказок.

               І команда

1.    Йде, як по маслу.

2.    Коси, коса, поки роса, роса спаде –робота пропаде.

3.     Клин клином вибивають.

4.    Повна бочка мовчить, а порожня – гучить.

5.    Шилом моря не зігрієш.

 

                 ІІ команда

1.Вислизне, як риба з рук.

2. Камінь зрушиш – легше стане.

3. Куй залізо, поки гаряче.

4. Гуртом і слона можна подолати.

5. Щоб води напитись – журавель згодиться.

 

Бонусне запитання:

        Загадка: Що сходить без насіння?

                                       (Сонце)

        ІІ  раунд

Ці  фізичні терміни  прийшли  до  нас з  грецької,  латинської  та  інших  мов  світу.  Що  це  за  терміни?


              І  команда

1.  Назва цього фізичного терміну в перекладі з латинської мови означає «маленька маса».  Який це термін?                                              –    молекула

2.  Це слово походить від двох грецьких слів: «пара» і «куля». Що це за слово?                                                                           –    атмосфера

3.  Назва цього фізичного терміну  походить від латинського слова «дар» і частки «без», що означає без дару, без таланту. Спочатку це слово  вживалось тільки до людей. У стародавніх римлян воно  вживалось у значенні «нерухомість», «бездіяльність» .  Що це за слово?                        –     інерція

4.  В перекладі з грецької означає «діяльність»                       –    енергія

          ІІ  команда

1.  В перекладі з грецької мови це слово означає «світ»,  «природа».  Що це за слово?                                                                                      –      «фюзіс» (фізика)

2.  В перекладі з грецької мови назва цього фізичного терміну  означає «неподільний».   Що це за термін?                                             –    “atomos”   атом

3.  Назва якого фізичного терміну у перекладі з латинської мови означає «розтікання», «поширення»?                                                              – дифузія

4.  Це слово походить від двох грецьких слів; «глибокий» і «судно». Що це за слово?                                                                                 –     батискаф. 

Бонусне запитання:
        Загадка: Мама широка, тато високий,
                         Син кручений, а невістка – сліпа.
                                                                (Земля, небо, вода, ніч)

                                   ІІІ раунд
     Завдання – пояснити  значення  слова.
     Команда називає  слово, яке  є  деяким  фізичнім  терміном  і  дає   варіанти  пояснень  цього  слова,  а  суперники  повинні  вибрати  правильну  відповідь.
              
                    І  команда
      Слово  «гектопаскаль».
1.     Дідусь Паскаля 
2.     Псевдонім Паскаля
                3.* Одиниця вимірювання тиску;
                4. Тиск, який створює рідина або газ на площу 1 га

        ІІ  команда
   Слово  «барограф».
1.     Бар для графів і осіб графського походження
2.     Камера спостереження, яка встановлена в барі
3.     Прилад для вимірювання артеріального тиску
4.* Прилад для безперервного записування змін атмосферного тиску.

              І команда
      Денсиметр (або ареометр)
1.     1 дециметр на польській мові
2.     Одиниця вимірювання обєму рідини
3*.     Прилад для вимірювання  густини рідини
4.     Прилад для вимірювання  обєму  рідини

           ІІ команда
        Лактометр
1.     Прилад для вимірювання «латки» на одязі
2.     Прилад для перевірки якості молока
3.     Одиниця вимірювання густини рідини
4.     Прилад для вимірювання обєму морозива.
(лактометр – вид ареометра)

Бонусне запитання:
        Загадка: Поки батько народився, 
                        син по світу находився
                                                             (вогонь і дим)

                                                    ІV  раунд

Капітан  команди повинен  показати  за  допомогою  слів,  міміки  і  жестів  якнайбільше  прізвищ  відомих  фізиків,  але  при  цьому  говорити  їх  прізвища  вслух  капітану не  дозволяється (можна розповідати  про  досягнення  цієї  людини в  науці)

І  команда                             ІІ команда

   Джоуль                                   Ампер
   Ньютон                                  Архімед
   Сікорський                           Пулюй
   Дрогобич                               Цельсій
   Патон                                     Паскаль

Бонусне запитання:
        Загадка:   Ішла дівка уночі, загубила всі ключі.
                         Місяць вкрав та Сонцю віддав.
                         Коли сонце встало, так її не стало.
                                                                           (роса)

       V  раунд
 «Вірю – не вірю…»
Учасники повинні правильно відповідати на запитання ведучого"вірю" чи "не вірю". Відповідь обгрунтувати.

1.Щоб молочна каша не підгоріла, господиня на дно каструлі дає ложку масла.

(Не вірю. Щоб молоко не підгоріло, треба добавити трішки води, а щоб молоко не «втекло», краї каструлі змазують маслом.) 

2. Щоб картопля швидше зварилась, можна добавити ложку жиру.

                                                                               (Вірю)

3. Щоб сніг швидше розтанув у теплій кімнаті, його треба накрити теплим кожухом або ковдрою.

                                                                              (Не вірю)

4. Щоб морозиво не розтануло спекотного літнього дня, його можна помістити  у термос.

(Вірю)

  5. Собака-рятувальник легко пересуває людину, яка тоне, у воді, хоч на березі та сама собака не може зрушити людину з місця.

     (Вірю. У воді на людину діє виштовхувальна сила води.)

6. Щоб врятувати людину, під якою розколовся лід, кладуть драбину або довгу дошку.

(Вірю. Щоб зменшити тиск на поверхню льоду, збільшують площу поверхні.)

7.Щоб загасити гас чи бензин, що горить, треба залити його водою.

(Не вірю. І гас і бензин будуть спливати у воді і продовжувати горіти.)

8.Щоб швидше заквасились огірочки, треба поставити їх  у холодильник.

 (Не вірю. Треба поставити їх у тепле місце, тому що при теплій температурі дифузія відбувається швидше.)

9.Щоб швидше «підійшла» сметана, молоко ставлять у холодильник.

(Вірю.)

10. Якщо в тенісному мячику появилась вмятина, то треба постукати по ньому молотком і він вирівняється.

(Не вірю. Треба нагріти мячик у гарячій воді.)

11. Якщо банка з консервованою продукцією закрита металічною кришкою так сильно, що не можна відкрити, треба перевернути її доверху дном і легенько постукати по кришці рукою або молотком.

(Не вірю. Треба розігріти кришку, адже при нагріванні метали розширюються і кришка легко відкриється.)

12. Водій, щоб переїхати калюжу з болотистим дном і не «засісти» в ній, збавляє газ і повільно проїжджає болотисту місцевість.

(Не вірю. Водій повинен сильно розігнати автомобіль і на великій швидкості подолати калюжу.)


Бонусне запитання:

        Загадка:

  Мітли не має, а проте

Шляхи без неї замете.

І ніг не має, а тим часом

Іде у танці вихилясом.

Сади трясе – хоч рук не має,

 І на дуду з дітками грає
                              (вітер)
            
           VІ раунд
      «Більше-менше…»
Починає та  команда, яка в підсумку  має  більше  балів.
Кожна правильна відповідь оцінюється від 1 бала – до 50 балів.
Кількість  балів визначає та команда, яка є  лідером на даний момент.
     1 запитання:
Скільки секунд в тижні?
 (604 800 с).
Команда, яка  розпочинає  повинна сказати відповідь, а  суперники повинні  уточнити більше, чи менше правильне  число.  Хто  з  учасників  ближче до  правильної  відповіді, той переміг у цьому запитанні).
Аналогічно  розігрується ще  два  запитання.
 
                 2 запитання:      
Яка середня швидкість руху равлика?
20 см/год = 0,20м/год ≈ 6х10-5 м/с

         3 запитання:
Іноді при розв’язуванні задач з фізики ми користуємося похідними одиницями вимірювання. Деякими з цих одиниць користувались наші пращури . Всім відомий вислів  « Сім верств до небес». Скільки це?
 (  Слово  «верства» походить від  слова  «вертіти», оскільки  спочатку  верству визначали  як  відстань від  одного  до іншого повороту плуга  під  час  оранки, 1 верства = 1066,8м,                   
  7 верств = 7 х 1066,8 м  = 7467,6 м).
Резервні запитання:
Швидкість звуку в повітрі при температурі 20о С.  (340 м/с або 1224 км/год)
Швидкість руху Землі по орбіті .(30 км/с = 108000км/год = 3х104 м/с)
Діаметр Землі
Радіус молекули

Підбиття підсумків конкурсу,  нагородження  переможців.



Немає коментарів:

Дописати коментар