Робота з батьками


               РОБОТА З БАТЬКАМИ

          Успішність виховного процесу залежить від того, як складаються відносини між педагогами, учнями і батьками. Батьки і педагоги - вихователі одних і тих же дітей, і результат виховання може бути успішним тоді, коли вчителі та батьки стануть союзниками.
         Сім'я по праву вважається головним чинником і умовою розвитку і виховання дитини.  Саме тут він народжується, тут отримує зачатки фізичного і духовного розвитку , перші знання про навколишній світ, тут формуються перші навички та вміння у всіх видах діяльності, початкові критерії оцінки добра, істини, краси. Тут протікає велика частина його життєдіяльності, закладаються основи його відносин зі світом, тобто починається процес виховання.
        Сім'я зі школою створює той найважливіший комплекс факторів виховує середовища, який визначає успішність або неуспішність всього навчально-виховного процесу
        Сучасна сім'я розвивається в умовах якісно нової суперечливою суспільної ситуації. На жаль, спостерігаються процеси, які призводять до загострення сімейних проблем. Це, перш за все, падіння життєвого рівня більшості сімей, вирішення проблем економічного, а часом і фізичного виживання, посилило соціальну тенденцію самоусунення багатьох батьків від вирішення питань виховання і особистісного розвитку дитини.
        Отже, в складних сучасних умовах сім'ї потрібно систематична і кваліфікована допомога з боку школи.  Процес взаємодії сім'ї і школи спрямований на активне включення батьків у навчально-виховний процес.

       Основні напрямки співпраці сім'ї та школи

 1. Єдність вимог до учнів.
 2. Узгодженість дій.
 3. Взаємодоповнення впливів (авторитет батьків, особистість учителя, єдине трактування впливу вулиці, засобів масової інформації).
 4. Подолання недоліків у формуванні особистості (робота з дітьми, які перебувають в особливо важких умовах, психологічна корекція).
 5. Спільна робота по закріпленню та розвитку успіхів дитини.
 6. Підвищення педагогічної культури батьків.
 7. Різні форми співпраці з батьками.

Завдання взаємодії сім'ї і школи:

 1. Виховання гармонійно розвиненої творчої особистості учнів.
 2. Формування активної життєвої позиції батьків і учнів.
 3. Прищеплювання навичок здорового способу життя.
 4.  Розвиток інтересів, нахилів, здібностей учнів.
 5. Підготовка дитини до саморозвитку і самовиховання.


     Форми роботи з батьками

     Щоб робота з батьками давала конкретні результати необхідно використовувати різні форми роботи. Я в своїй діяльності практикую
такі форми роботи з батьками: зустрічі за  «круглим столом», батьківські збори, індивідуальні зустрічі «розмова по душах»,  спільні свята, конкурси, відвідування сім'ї. Та особливою популярністю серед батьків та учнів користуються родинні свята. І хоч такі заходи потребують багато часу на підготовку, але варто їх проводити хоча б один раз на семестр. Під час проведення таких свят усі учні максимально розкривають свої здібності і мамам особливо приємно бачити своїх дітей з такого боку. тому на таких святах можна побачити і мам, і тат, і бабусь, братиків та сестричок та йнших членів родини.

       Світлини знизу:
під час родинного свята "Козацькому роду нема переводу!"



Дуже смакує козацька каша - куліш.


Доки буде Україна - доти будуть козаки


                 БАТЬКІВСЬКИЙ ВСЕОБУЧ

    Шановні батьки! Чи знаєте ви, які помилки сімейного виховання зустрічаються найчастіше?

1. Обіцянка більше не любити.

 Ця загроза, як правило, швидко забувається. Діти чудово відчувають фальш. Один раз обдуривши, батьки можуть надовго втратити довіру дитини - він буде сприймати їх як брехливих людей. Краще сказати так: «Я буду все одно тебе любити, але твоя поведінка не схвалюю».

2. Байдужість.

 Батьки не повинні показувати дитині, що їм все одно, чим він займається. Відчувши їх байдужість, він негайно почне перевіряти, наскільки воно «сьогодення», причому перевірка може полягати у вчиненні спочатку поганих вчинків. Дитина буде чекати, чи послідує за проступок критика. Найкраще замість показної байдужості постаратися налагодити з дитиною дружні відносини, навіть якщо його поведінка зовсім не подобається батькам.

3. Занадто багато строгості.

 Діти повинні слухатися старших беззаперечно - це самий важливий принцип у вихованні. Однак занадто суворе виховання, засноване на принципах, не завжди зрозумілих дитині, нагадує дресирування. У таких випадках дитина буде беззаперечно виконувати все в присутності батьків і свідомо забувати про всі заборони, коли їх немає поряд. Переконання краще надмірної строгості.

4. Дітей не треба балувати.

 Розпещеним дітям дуже важко доводиться в житті. Прибираючи буквально кожен камінчик з дороги малюка, батьки не роблять дитину щасливішою. Швидше, навпаки, він часто відчуває свою безпорадність і самотність.

5. Нав'язана роль.

 Діти, буває, роблять все, щоб сподобатися своїм батькам, адже тато і мама для них найголовніші люди на світі. Малюки навіть готові зануритися в складний світ дорослих. На жаль, при цьому їх власні проблеми так і залишаються невирішеними.

6. Грошова.

 Любов не купити за гроші. Батьки не повинні відчувати докори сумління, якщо не
 можуть виконати будь-яке його бажання.  Щасливим дитини роблять не гроші, а усвідомлення того, що він для батьків самий-самий.

7.  "Наполеонівські плани".

 При заповненні дня дитини потрібними і корисними заняттями не варто забувати про його бажання, залишаючи час для особистих справ.

Немає коментарів:

Дописати коментар